-
Petrik de Heus

Het digitale portfolio in het basisonderwijs

Voor het basisonderwijs moet een digitaal portfolio aan een aantal extra eisen voldoen.
Het portfolio moet goed te begrijpen zijn voor leerlingen die nog niet goed kunnen lezen of schrijven.

Eenvoudig uploaden


Met Bordfolio kunnen leerlingen eenvoudig uploaden. Met één druk op de knop voeg je iets toe. Zelfs in de startbouw kunnen leerlingen zo werk toevoegen aan hun portfolio. Ze geven het werk dan misschien nog geen titel maar ze bouwen wel hun eigen portfolio op.

Kinderen die kunnen lezen en schrijven kunnen al wel een titel toevoegen. Oudere kinderen kunnen zelf werk aan de tags koppelen. Over wat er wel en niet verplicht is kun je als leerkracht afpraken maken met leerlingen.

Makkelijk inloggen


Met Bordfolio is het mogelijk om leerlingen in te laten loggen zonder emailadres. Leerlingen kiezen een plaatje van zichzelf en voeren daarna hun wachtwoord in. Ze hoeven dus geen emailadres in te vullen. We ondersteunen nu zelf inloggen met een QR-code.


Tweet

Meer weten? Lees ook onze andere artikelen op onze blog en volg ons op Twitter.

Andere artikelen:

Drie manieren om een portfolio te gebruiken

In de literatuur wordt er onderscheid gemaakt tussen 3 soorten portfolio's: verzamelen, presenteren en evalueren. Het verzamelportfolio bestaat uit al het werk dat een leerling gemaakt heeft. Het bestaat ook uit werk waar een leerling minder trot... lees verder
-
Petrik de Heus

Betere communicatie met leerlingen en ouders

We zijn heel blij dat we weer wat nieuwe dingen met je kunnen delen. Opmerkingen zichtbaar maken voor leerlingen Opmerkingen waren tot nu toe alleen zichtbaar voor leerkrachten. We kregen van veel scholen de vraag om deze zichtbaar te maken voor... lees verder
-
Petrik de Heus

60 dagen gratis proberen

Proberen is geheel vrijblijvend en kost niets.

Maak een account aan en ervaar zelf hoe prettig Bordfolio werkt.