-
Petrik de Heus

Met een digitaal portfolio het leerproces volgen

Versnellingsvragen zijn vragen waar diverse schoolbesturen tegenaan lopen bij de ontwikkeling of implementatie van ICT in het onderwijs.
De PO-Raad en Kennisnet helpen deze vragen te beantwoorden en blokkades weg te nemen zodat schoolbesturen niet meer ieder voor zich het wiel hoeven uit te vinden.

Wij hebben meegedaan met de vraag “Hoe kun je met een digitaal portfolio het leerproces en de ontwikkeling van de leerling volgen en de administratieve druk bij leerkrachten verlichten?”.
Dit is ons antwoord.


Met een digitaal portfolio kan een leerling eenvoudig haar ontwikkeling vastleggen.
Het moet leerlingen uitnodigen werk toe te voegen, te omschrijven en in te delen.

Als leerlingen eenvoudig hun eigen werk kunnen indelen scheelt dit de leerkracht een hoop tijd.
Met mooie en duidelijke overzichten en rapportages krijgen leerkrachten inzicht in de
ontwikkeling.

Ideaale wereld


Leerkrachten kunnen werk toevoegen aan leerlingen, opmerkingen plaatsen en werk indelen.
Eerder gemaakt werk is eenvoudig terug te vinden.
Met rapportages kan de ontwikkeling van de leerling gevolgd worden.

Leerlingen kunnen zelf inloggen, werk uploaden, labelen en koppelen aan bijvoorbeeld een leerlijn.
Werk waar ze trots op zijn kunnen ze delen met anderen.

Ouders kunnen meekijken met het proces van hun eigen kinderen.

Met ons digitaal portfolio kun je makkelijk foto's, video's en documenten opslaan,
zo vaak en zo veel je wilt. Maak een foto van een papieren werkstuk of een filmpje van een bouwwerk:
met een druk op de knop voeg je het toe aan een portfolio.

Bordfolio geeft snel inzicht in het werk en de competenties van leerlingen. Deel het portfolio in zoals dat het beste
past bij de school.

Vind werk eenvoudig door te zoeken op titel, leerling, omschrijving of tag/leerlijn.

Bordfolio is een online oplossing met versies geoptimaliseerd voor smartphone, tablet, digibord, Mac en PC.


Tweet

Meer weten? Lees ook onze andere artikelen op onze blog en volg ons op Twitter.

Andere artikelen:

Uitgelicht: de Snijdersschool

Iedere maand lichten wij een school uit die Bordfolio gebruikt. Als eerste praten we met Bram van... lees verder
-
Petrik de Heus

Opmerkingen zichtbaar maken voor leerlingen

Opmerkingen waren altijd alleen zichtbaar voor leerkrachten. Leerkrachten konden deze gebruiken om extra informatie in het portfolio te plaatsen. We kregen van veel scholen de vraag om deze zichtbaar te maken voor de leerlingen. Leerkrachten kunne... lees verder
-
Petrik de Heus

60 dagen gratis proberen

Proberen is geheel vrijblijvend en kost niets.

Maak een account aan en ervaar zelf hoe prettig Bordfolio werkt.