
marieke@eduapp.nl
Bordfolio in het VO
Op het Munnikenheide College kunnen leerlingen hun eigen tempo en niveau bepalen. Gepersonaliseerd leren is hier echt mogelijk gemaakt. Mede door het gebruik van Bordfolio.
Zij hebben met één van de leerlabs van Leerling2020 meegedaan om leerroutes op een individuele manier in te richten. Samen met iTunesU (een gratis leeromgeving van Apple) en Bordfolio maken zij gepersonaliseerd leren mogelijk. In Bordfolio maken de leerlingen hun eigen planning op basis van een leerlijn die voor hen is klaargezet. Ook kan de docent individueel aanpassingen doen op deze leerlijn. Zo leert een leerling altijd op maat.
In dit filmpje vertellen docenten Irene en Margo samen met de directeur Carina hoe zij het Leerlab vormgeven en de leerlingen op eigen tempo en niveau laten leren.
Wil je ook meer weten over het mogelijk maken van gepersonaliseerd leren op jouw school? Wij kunnen je hier altijd meer over vertellen. Ook hoe je dit kunt organiseren en aanvullende middelen zoals iTunesU kunt inzetten.
Neem contact met ons op
Zij hebben met één van de leerlabs van Leerling2020 meegedaan om leerroutes op een individuele manier in te richten. Samen met iTunesU (een gratis leeromgeving van Apple) en Bordfolio maken zij gepersonaliseerd leren mogelijk. In Bordfolio maken de leerlingen hun eigen planning op basis van een leerlijn die voor hen is klaargezet. Ook kan de docent individueel aanpassingen doen op deze leerlijn. Zo leert een leerling altijd op maat.
In dit filmpje vertellen docenten Irene en Margo samen met de directeur Carina hoe zij het Leerlab vormgeven en de leerlingen op eigen tempo en niveau laten leren.
Wil je ook meer weten over het mogelijk maken van gepersonaliseerd leren op jouw school? Wij kunnen je hier altijd meer over vertellen. Ook hoe je dit kunt organiseren en aanvullende middelen zoals iTunesU kunt inzetten.
Neem contact met ons op
Meer weten? Lees ook onze andere artikelen op onze blog en volg ons op Twitter.
Andere artikelen:
Opmerkingen zichtbaar maken voor leerlingen
Opmerkingen waren altijd alleen zichtbaar voor leerkrachten. Leerkrachten konden deze gebruiken om extra informatie in het portfolio te plaatsen.
We kregen van veel scholen de vraag om deze zichtbaar te maken voor de leerlingen. Leerkrachten kunne...
lees verder

Petrik de Heus
Update januari
Nu de leerlingen weer thuis zitten, wordt er wederom extra veel gevraagd van leerkrachten. ...
lees verder

Marek de Heus