
Petrik de Heus
Opdrachten prettiger voor leerkracht én leerling
Wij vonden dat het opdrachtenoverzicht voor leerkrachten beter kon. Als leerkracht zag je alle opdrachten als één hele lange lijst.
Nu zie je in eerste instantie alleen de relevante opdrachten. Oudere opdrachten zijn uiteraard nog wel te bekijken.
Ook hebben we het de leerlingen gemakkelijker gemaakt
Werk inleveren voor een opdracht kan nu ook vanuit het portfolio. Je upload je werk, selecteert de opdracht en klaar. Dit werkt ook voor werk wat al geupload is. Heeft een leerling iets in haar/zijn portfolio ge-upload, dan kan het achteraf alsnog gekoppeld worden aan een opdracht.
Is een upload aan de verkeerde opdracht gekoppeld? Dan kan de leerling het ook weer makkelijk ontkoppelen van de opdracht.
Nu zie je in eerste instantie alleen de relevante opdrachten. Oudere opdrachten zijn uiteraard nog wel te bekijken.
Ook hebben we het de leerlingen gemakkelijker gemaakt
Werk inleveren voor een opdracht kan nu ook vanuit het portfolio. Je upload je werk, selecteert de opdracht en klaar. Dit werkt ook voor werk wat al geupload is. Heeft een leerling iets in haar/zijn portfolio ge-upload, dan kan het achteraf alsnog gekoppeld worden aan een opdracht.
Is een upload aan de verkeerde opdracht gekoppeld? Dan kan de leerling het ook weer makkelijk ontkoppelen van de opdracht.
Meer weten? Lees ook onze andere artikelen op onze blog en volg ons op Twitter.
Andere artikelen:
Drie manieren om een portfolio te gebruiken
In de literatuur wordt er onderscheid gemaakt tussen 3 soorten portfolio's: verzamelen, presenteren en evalueren.
Het verzamelportfolio bestaat uit al het werk dat een leerling gemaakt heeft. Het bestaat ook uit werk waar een leerling minder trot...
lees verder

Petrik de Heus
Betere communicatie met leerlingen en ouders
We zijn heel blij dat we weer wat nieuwe dingen met je kunnen delen.
Opmerkingen zichtbaar maken voor leerlingen
Opmerkingen waren tot nu toe alleen zichtbaar voor leerkrachten. We kregen van veel scholen de vraag om deze zichtbaar te maken voor...
lees verder

Petrik de Heus