Petrik de Heus
Deel portfolio's met ouders
Heb je een portfoliogesprek gehad met de ouders en willen ze ook toegang tot het portfolio van hun kinderen?
Een veel gevraagde functionaliteit van scholen is het kunnen delen van een portfolio met ouders. Leerkrachten hebben portfoliogesprekken met ouders waar ze de ontwikkeling van het kind bespreken. Na dit gesprek vragen ouders vaak of ze thuis alles nog terug kunnen bekijken. Het is nu mogelijk om het leerling portfolio te delen met ouders.
Bij het portfolio van een leerling staat nu een 'deel dit portfolio’ knop. Als je hier op klikt kan je een email adres invullen van degene waar je het mee wilt delen. Er wordt dan een mailtje met een link verstuurd naar dat emailadres.
Via de link heb je een week lang toegang tot een overzicht van het portfolio.
De link is ook makkelijk te delen met de opa's en oma's.
Een veel gevraagde functionaliteit van scholen is het kunnen delen van een portfolio met ouders. Leerkrachten hebben portfoliogesprekken met ouders waar ze de ontwikkeling van het kind bespreken. Na dit gesprek vragen ouders vaak of ze thuis alles nog terug kunnen bekijken. Het is nu mogelijk om het leerling portfolio te delen met ouders.
Bij het portfolio van een leerling staat nu een 'deel dit portfolio’ knop. Als je hier op klikt kan je een email adres invullen van degene waar je het mee wilt delen. Er wordt dan een mailtje met een link verstuurd naar dat emailadres.
Via de link heb je een week lang toegang tot een overzicht van het portfolio.
De link is ook makkelijk te delen met de opa's en oma's.
Meer weten? Lees ook onze andere artikelen op onze blog en volg ons op Twitter.
Andere artikelen:
Commentaar geven op portfolio van leerling
Sinds vandaag is het mogelijk om als leerkracht commentaar te geven op ieder leerling portfolio. Het commentaar is alleen zichtbaar voor leerkrachten. Als leerkracht is het ook mogelijk om van iedere leerling al het commentaar bekijken.
Daarnaast...
lees verder
Petrik de Heus
Betere leerlijnen/doelen
Tags in Bordfolio kun je gebruiken om leerlijnen en/of leerdoelen te definiëren. We hebben nu een...
lees verder
Marek de Heus