
Marek de Heus
Update januari
Nu de leerlingen weer thuis zitten, wordt er wederom extra veel gevraagd van leerkrachten. Wij proberen ons steentje bij te dragen door goed te luisteren naar jullie behoeftes en hier zo snel mogelijk op in te spelen. Een klein overzicht:
Momenteel wordt er vooral veel gebruik gemaakt van opdrachten, vaak met video. Het uploaden, verwerken en afspelen van filmpjes is sneller op ieder apparaat. Verder kun je werk nu echt "full-screen" zien en zijn PDF, Powerpoint Slides en andere documenten beter te bekijken.
We hebben van een aantal scholen het verzoek gekregen om opdrachten niet gelijk als ingeleverd te markeren als leerlingen iets toevoegen. Leerlingen kunnen zo meerdere dingen uploaden, tekst aanpassen en pas als het helemaal af is, inleveren. Dit heb ik echt net af, en gaat hopelijk vandaag of morgen live.
Commentaar/reacties zijn leuk, maar soms is deze functionaliteit wat veel van het goede. Je kunt binnen je school instellen (menu -> beheer -> school) hoe je hier mee om wilt gaan. Maar wat nieuw is, is dat je als leerkracht de commentaar functie kunt uitzetten per werk.
Verder hebben we veel kleine aanpassingen gedaan om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten. Ook hebben we een aantal bugs verholpen die door jullie zijn gemeld. Alles bij elkaar hebben we afgelopen jaar meer dan 1100 aanpassingen gedaan.
Nu weer snel verder :-)
Meer weten? Lees ook onze andere artikelen op onze blog en volg ons op Twitter.
Andere artikelen:
Wat kleine verbeteringen
We hebben de afgelopen tijd niet stil gezeten.
Tijdens de NOT2015 hebben we veel feedback gekregen wat we nu aan het doorvoeren zijn.
Een tekst hier, een formulier daar.... We hebben overal kleine dingen aangepast waardoor alles nog gebruiksvrien...
lees verder

Petrik de Heus
Liken in het digitale portfolio
Leerlingen konden al eigen werk liken in hun digitaal portfolio. Zijn ze ergens trots op en willen ze dat aan anderen laten zien, dan kunnen ze op de "Vind ik leuk" knop klikken. Het werk wordt dan zichtbaar voor andere leerlingen uit de groep en ...
lees verder

Petrik de Heus